SIMDAX Vous donne du temps lorsque vous en avez le plus besoin
L’insuffisance cardiaque aiguë est une maladie potentiellement mortelle qui nécessite une évaluation et un traitement en urgence. Elle est associée à un taux élevé de réhospitalisation et à une létalité à 1 an d’environ 20 à 30%. 2 Outre les diurétiques, les vasodilatateurs ainsi que, le cas échéant, les vasopresseurs, l’utilisation de médicaments inotropes positifs peut être nécessaire pour augmenter le débit cardiaque. On a le choix entre les ìnotropes classiques et le sensibilisateur calcique LÉVOSIMENDAN (SIMDAX®). 3

Chez les patients de cardiochirurgie, l’insuffisance cardiaque est l’une des principales complications.

SIMDAX Vous donne du temps lorsque vous en avez le plus besoin

L’insuffisance cardiaque aiguë est une maladie potentiellement mortelle qui nécessite une évaluation et un traitement en urgence. Elle est associée à un taux élevé de réhospitalisation et à une létalité à 1 an d’environ 20 à 30%. 2 Outre les diurétiques, les vasodilatateurs ainsi que, le cas échéant, les vasopresseurs, l’utilisation de médicaments inotropes positifs peut être nécessaire pour augmenter le débit cardiaque. On a le choix entre les ìnotropes classiques et le sensibilisateur calcique LÉVOSIMENDAN (SIMDAX®). 3

En cardiochirurgie, l’insuffisance cardiaque est

SIMDAX Vous donne du temps lorsque vous en avez le plus besoin

L’insuffisance cardiaque aiguë est une maladie potentiellement mortelle qui nécessite une évaluation et un traitement en urgence. Elle est associée à un taux élevé de réhospitalisation et à une létalité à 1 an d’environ 20 à 30%. 2 Outre les diurétiques, les vasodilatateurs ainsi que, le cas échéant, les vasopresseurs, l’utilisation de médicaments inotropes positifs peut être nécessaire pour augmenter le débit cardiaque. On a le choix entre les ìnotropes classiques et le sensibilisateur calcique LÉVOSIMENDAN (SIMDAX®). 3

En cardiochirurgie, l’insuffisance cardiaque est

Bibliographie

  1. Lilleberg J et al. Duration of the haemodynamic action of a 24-h infusion of levosimendan in patients with congestive heart failure. Eur J Heart Fail. 2007;9(1):75-82 (Abb. adaptiert)
  2. Hummel A et al. De Novo Acute Heart Failure and Acutely Decompensated Chronic Heart Failure. Dtsch Arztebl Int. 2015;112(17):298-310
  3. McDonagh TA et al. 2021 ESC Guidelines for the diagnosis and treatment of acute and chronic heart failure. Eur Heart J. 2021;42(36):3599-3726

Bei kardiochirurgischen Patienten stellt die Herzinsuffizienz eine der wichtigsten Komplikationen dar. 4 Zur Behandlung der Links- wie auch der Rechtsherzinsuffizienz, sei es prä-, intra- und postoperativ, sind Inotropika wie LEVOSIMENDAN in vielen Fällen nach wie vor unverzichtbar. 4,5

Das kardiorenale Syndrom, ein Zustand, bei dem eine Nierenschädigung als Folge kardialer Dysfunktion und konsekutiver Hypoperfusion auftritt, ist mit einem erhöhten Hospitalisierungs- und Letalitätsrisiko assoziiert.6 Die Verwendung von Inotropika gilt als Option für Patienten mit stark vermindertem Herzzeitvolumen und beeinträchtigter Durchblutung lebenswichtiger Organe. Für LEVOSIMENDAN konnte aufgrund seines besonderen Wirkmechanismus eine Verbesserung der Nierenfunktion nachgewiesen werden. 6,7,8

SIMDAX® zeichnet sich durch ein multimodales Wirkprofil aus, im Vordergrund steht die positiv inotrope Wirkung. 9,10,11

LEVOSIMENDAN wurde im Jahr 2000 in Schweden und 2013 in der Schweiz eingeführt, mittlerweile liegen Zulassungen in mehr als 60 Ländern vor. Fast zwei Millionen Patienten sind bisher mit LEVOSIMENDAN behandelt worden. LEVOSIMENDAN wurde in über 200 klinischen Studien untersucht. 11

In der Kardiochirurgie stellt die Herzinsuffizienz eine der wichtigsten Komplikationen dar. 4 Zur Behandlung der Links- wie auch der Rechtsherzinsuffizienz, sei es prä-, intra- und postoperativ, sind Inotropika wie LEVOSIMENDAN in vielen Fällen unverzichtbar. 4,5

Das kardiorenale Syndrom, ein Zustand, bei dem eine Nierenschädigung als Folge kardialer Dysfunktion und konsekutiver Hypoperfusion auftritt, ist mit einem erhöhten Hospitalisierungs- und Letalitätsrisiko assoziiert. 8 Die Verwendung von Inotropika gilt als Option für Patienten mit stark vermindertem Herzzeitvolumen und beeinträchtigter Durchblutung lebenswichtiger Organe. Für LEVOSIMENDAN konnte aufgrund seines besonderen Wirkmechanismus eine Verbesserung der Nierenfunktion nachgewiesen werden. 6,7,8

SIMDAX® zeichnet sich durch ein multimodales Wirkprofil aus, im Vordergrund steht die positiv inotrope Wirkung. 9,10,11

LEVOSIMENDAN wurde im Jahr 2000 in Schweden und 2013 in der Schweiz eingeführt, mittlerweile liegen Zulassungen in mehr als 60 Ländern vor. Fast zwei Millionen Patienten sind bisher mit LEVOSIMENDAN behandelt worden. LEVOSIMENDAN wurde in über 200 klinischen Studien untersucht. 11

ORION Pharma – Medizin aus Finnland

Die Forschung und Entwicklung von Orion fokussiert sich im Wesentlichen auf die Bereiche Onkologie, Intensivmedizin, Pneumologie und Neurologie.
Heute umfasst das Portfolio mehr als 200 Arzneimittel und
Wirkstoffe, die allein in Europa in rund 20 eigenen Niederlassungen vermarktet werden.

Um eine hohe Qualität und verlässliche Lieferfähigkeit gewährleisten zu können, werden sämtliche Fokusprodukte des Unternehmens in Finnland hergestellt.

In Hamburg befindet sich der Hauptsitz der Region Central Europe, zu der neben Deutschland und Österreich auch die Schweiz, Belgien, Luxemburg und die Niederlande zählen.

Wir bei Orion besitzen einen klaren Wertekompass und die Motivation, das Unternehmensportfolio ständig weiterzuentwickeln. Es ist unser Antrieb, die Gesundheit und Lebensqualität der Patienten von Generation zu Generation zu verbessern. Selbstverständlich achten wir deshalb bei allen Entwicklungs- und Produktionsprozessen auch auf Nachhaltigkeit. Auf Orion kann man – können Sie – seit über 100 Jahren vertrauen. Auch in Zukunft.

Ihr Orion Pharma Team

ORION Pharma – Medizin aus Finnland

Die Forschung und Entwicklung von Orion fokussiert sich im Wesentlichen auf die Bereiche Onkologie, Intensivmedizin, Pneumologie und Neurologie.
Heute umfasst das Portfolio fast 250 Arzneimittel und Wirkstoffe, die allein in Europa in rund 20 eigenen Niederlassungen vermarktet werden.

Um eine hohe Qualität und verlässliche Lieferfähigkeit gewährleisten zu können, werden sämtliche Fokusprodukte des Unternehmens in Finnland hergestellt.

In Hamburg befindet sich der Hauptsitz der Region Central Europe, zu der neben Deutschland und Österreich auch die Schweiz, Belgien, Luxemburg und die Niederlande zählen.

Wir bei Orion besitzen einen klaren Wertekompass und die Motivation, das Unternehmensportfolio ständig weiterzuentwickeln. Es ist unser Antrieb, die Gesundheit und Lebensqualität der Patienten von Generation zu Generation zu verbessern. Selbstverständlich achten wir deshalb bei allen Entwicklungs- und Produktionsprozessen auch auf Nachhaltigkeit. Auf Orion kann man – können Sie – seit über 100 Jahren vertrauen. Auch in Zukunft.

Ihr Orion Pharma Team

Literatur

  1. Lilleberg J et al. Duration of the haemodynamic action of a 24-h infusion of levosimendan in patients with congestive heart failure. Eur J Heart Fail. 2007;9(1):75-82 (Abb. adaptiert)
  2. Hummel A et al. De Novo Acute Heart Failure and Acutely Decompensated Chronic Heart Failure. Dtsch Arztebl Int. 2015;112(17):298-310
  3. McDonagh TA et al. 2021 ESC Guidelines for the diagnosis and treatment of acute and chronic heart failure. Eur Heart J. 2021;42(36):3599-3726

Literatur

  1. Habicher M et al. S3-Leitlinie zur intensivmedizinischen Versorgung herzchirurgischer Patienten. Hämodynamisches Monitoring und Herz-Kreislauf. AWMF online 2018
  2. Toller W et al. Perioperative use of levosimendan: best practice in operative settings. J Cardiothorac Vasc Anesth. 2013;27(2):361-366
  3. Lannemyr L et al. Differential Effects of Levosimendan and Dobutamine on Glomerular Filtration Rate in Patients With Heart Failure and Renal Impairment:A Randomized Double-Blind Controlled Trial. J Am Heart Assoc Actions. 2018;7(16): e008455
  4. Bragadottir G et al. Effects of Levosimendan on Glomerular Filtration Rate, Renal Blood Flow, and Renal Oxygenation After Cardiac Surgery With Cardiopulmonary Bypass: A Randomized Placebo-Controlled Study. Crit Care Med. 2013;41(10):2328-2335
  5. Toller W et al. Preoperative and Perioperative Use of Levosimendan in Cardiac Surgery: European Expert Opinion. Int J Cardiol. 2015;184:323-336
  6. Aktuelle Fachinformation Simdax® 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Siehe: www.swissmedicinfo.ch
  7. Pollesello P et al. Calcium sensitizers: What have we learned over the last 25 years? Int J Cardiol. 2016;203:543-548
  8. Papp Z et al. Levosimendan Efficacy and Safety: 20 Years of SIMDAX in Clinical Use. J Cardiovasc Pharmacol. 2020;76(1):4-22

Bibliographie

  1. Habicher M et al. S3-Leitlinie zur intensivmedizinischen Versorgung herzchirurgischer Patienten. Hämodynamisches Monitoring und Herz-Kreislauf. AWMF online 2018
  2. Toller W et al. Perioperative use of levosimendan: best practice in operative settings. J Cardiothorac Vasc Anesth. 2013;27(2):361-366
  3. Lannemyr L et al. Differential Effects of Levosimendan and Dobutamine on Glomerular Filtration Rate in Patients With Heart Failure and Renal Impairment:A Randomized Double-Blind Controlled Trial. J Am Heart Assoc Actions. 2018;7(16): e008455
  4. Bragadottir G et al. Effects of Levosimendan on Glomerular Filtration Rate, Renal Blood Flow, and Renal Oxygenation After Cardiac Surgery With Cardiopulmonary Bypass: A Randomized Placebo-Controlled Study. Crit Care Med. 2013;41(10):2328-2335
  5. Toller W et al. Preoperative and Perioperative Use of Levosimendan in Cardiac Surgery: European Expert Opinion. Int J Cardiol. 2015;184:323-336
  6. Information professionnelle Simdax® 2,5 mg/ml, concentré pour solution pour perfusion. Voir: www.swissmedicinfo.ch
  7. Pollesello P et al. Calcium sensitizers: What have we learned over the last 25 years? Int J Cardiol. 2016;203:543-548
  8. Papp Z et al. Levosimendan Efficacy and Safety: 20 Years of SIMDAX in Clinical Use. J Cardiovasc Pharmacol. 2020;76(1):4-22

Chez les patients de cardiochirurgie, l’insuffisance cardiaque est l’une des principales complications. 4 Pour le traitement de l’insuffisance cardiaque gauche comme droite, que ce soit en pré-, per- ou postopératoire, les inotropes comme le LÉVOSIMENDAN sont indispensables dans de nombreux cas. 4,5

Le syndrome cardiorénal, une condition dans laquelle une lésion rénale survient à la suite d’un dysfonctionnement cardiaque et d’une hypoperfusion consécutive, est associé à un risque accru d’hospitalisation et de létalité.6 L’utilisation d’inotropes est considérée comme une option pour les patients dont le débit cardiaque est fortement réduit et dont la circulation sanguine est altérée au niveau des organes vitaux. 6,7,8

SIMDAX® se caractérise par un profil d’action multimodal, l’effet inotrope positif se situant au premier plan. 9,10,11

Le LÉVOSIMENDAN a été introduit en Suède en 2000 et en Suisse en 2013. Il est désormais autorisé dans plus de 60 pays. Près de deux millions de patients ont été traités par LÉVOSIMENDAN depuis lors. Le LÉVOSIMENDAN a fait l’objet de plus de 200 études cliniques. 11

In der Kardiochirurgie stellt die Herzinsuffizienz eine der wichtigsten Komplikationen dar. 4 Zur Behandlung der Links- wie auch der Rechtsherzinsuffizienz, sei es prä-, intra- und postoperativ, sind Inotropika wie LEVOSIMENDAN in vielen Fällen unverzichtbar. 4,5

Das kardiorenale Syndrom, ein Zustand, bei dem eine Nierenschädigung als Folge kardialer Dysfunktion und konsekutiver Hypoperfusion auftritt, ist mit einem erhöhten Hospitalisierungs- und Letalitätsrisiko assoziiert. 8 Die Verwendung von Inotropika gilt als Option für Patienten mit stark vermindertem Herzzeitvolumen und beeinträchtigter Durchblutung lebenswichtiger Organe. Für LEVOSIMENDAN konnte aufgrund seines besonderen Wirkmechanismus eine Verbesserung der Nierenfunktion nachgewiesen werden. 6,7,8

SIMDAX® zeichnet sich durch ein multimodales Wirkprofil aus, im Vordergrund steht die positiv inotrope Wirkung. 9,10,11

LEVOSIMENDAN wurde im Jahr 2000 in Schweden und 2013 in der Schweiz eingeführt, mittlerweile liegen Zulassungen in mehr als 60 Ländern vor. Fast zwei Millionen Patienten sind bisher mit LEVOSIMENDAN behandelt worden. LEVOSIMENDAN wurde in über 200 klinischen Studien untersucht. 11

Chez les patients de cardiochirurgie, l’insuffisance cardiaque est l’une des principales complications. 4 Pour le traitement de l’insuffisance cardiaque gauche comme droite, que ce soit en pré-, per- ou postopératoire, les inotropes comme le LÉVOSIMENDAN sont indispensables dans de nombreux cas. 4,5

Le syndrome cardiorénal, une condition dans laquelle une lésion rénale survient à la suite d’un dysfonctionnement cardiaque et d’une hypoperfusion consécutive, est associé à un risque accru d’hospitalisation et de létalité.6 L’utilisation d’inotropes est considérée comme une option pour les patients dont le débit cardiaque est fortement réduit et dont la circulation sanguine est altérée au niveau des organes vitaux. 6,7,8

Lévosimendan Inotropisme Cardioprotection Vasodilatation

SIMDAX® se caractérise par un profil d’action multimodal, l’effet inotrope positif se situant au premier plan. 9,10,11

Le LÉVOSIMENDAN a été introduit en Suède en 2000 et en Suisse en 2013. Il est désormais autorisé dans plus de 60 pays. Près de deux millions de patients ont été traités par LÉVOSIMENDAN depuis lors. Le LÉVOSIMENDAN a fait l’objet de plus de 200 études cliniques. 11

En cardiochirurgie, l’insuffisance cardiaque est l’une des principales complications. 4 Pour le traitement de l’insuffisance cardiaque gauche comme droite, que ce soit en pré-, per- ou postopératoire, les inotropes comme le LÉVOSIMENDAN sont indispensables dans de nombreux cas. 4,5

Le syndrome cardiorénal, une condition dans laquelle une lésion rénale survient à la suite d’un dysfonctionnement cardiaque et d’une hypoperfusion consécutive, est associé à un risque accru d’hospitalisation et de létalité.6 L’utilisation d’inotropes est envisagée pour les patients dont le débit cardiaque est fortement réduit et dont la circulation sanguine est altérée au niveau des organes vitaux. Une amélioration de la fonction rénale a été démontrée pour le LÉVOSIMENDAN grâce à son mécanisme d’action particulier. 6,7,8

Lévosimendan Inotropisme Cardioprotection Vasodilatation

SIMDAX® se caractérise par un profil d’action multimodal, l’effet inotrope positif se situant au premier plan. 9,10,11

Le LÉVOSIMENDAN a été introduit en Suède en 2000 et en Suisse en 2013. Il est désormais autorisé dans plus de 60 pays. Près de deux millions de patients ont été traités par LÉVOSIMENDAN depuis lors. Le LÉVOSIMENDAN a fait l’objet de plus de 200 études cliniques. 11

Bibliographie

  1. Levin R et al. Preoperative levosimendan decreases mortality and the development of low cardiac output in high-risk patients with severe left ventricular dysfunction undergoing coronary artery bypass grafting with cardiopulmonary bypass. Exp Clin Cardiol. 2012;17(3):125-130 (Abb. adaptiert)

Literatur

  1. Mehta RH et al. Levosimendan in Patients with Left Ventricular Dysfunction Undergoing Cardiac Surgery. N Eng J Med. 2017;376(21): 2032-2042 (Abb. adaptiert)
  2. Guarracino F et al. Use of Levosimendan in Cardiac Surgery: An Update After the LEVO-CTS, CHEETAH, and LICORN Trials in the Light of Clinical Practice. J Cardiovasc Pharmacol. 2018;71(1):1-9 (Abb. adaptiert)

Literatur

  1. Lilleberg J et al. Duration of the haemodynamic action of a 24-h infusion of levosimendan in patients with congestive heart failure. Eur J Heart Fail. 2007;9(1):75-82 (Abb. adaptiert)
  2. Hummel A et al. De Novo Acute Heart Failure and Acutely Decompensated Chronic Heart Failure. Dtsch Arztebl Int. 2015;112(17):298-310
  3. McDonagh TA et al. 2021 ESC Guidelines for the diagnosis and treatment of acute and chronic heart failure. Eur Heart J. 2021;42(36):3599-3726

Bibliographie

  1. Toller W et al. Perioperative use of levosimendan: best practice in operative settings. J Cardiothorac Vasc Anesth. 2013;27(2):361-366
  1. Information professionnelle Simdax® 2,5 mg/ml, concentré pour solution pour perfusion. Voir: www.swissmedicinfo.ch
  1. Advisory Board Meeting 28. Feb. 2006 “Levosimendan im Blickpunkt: Neue Erkenntnisse durch REVIVE II und SURVIVE“. Wiener Klinisches Magazin (Beilage) 2/2006
  2. Kvakan H et al. Levosimendan bei akuter und chronischer Herzinsuffizienz. Kardiologie up2date. 2017;13(01):47-60

Literatur

  1. Fachinformation Simdax 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Stand: Juni 2021
  1. Habicher M et al. S3-Leitlinie zur intensivmedizinischen Versorgung herzchirurgischer Patienten. Hämodynamisches Monitoring und Herz-Kreislauf. AWMF online 2018
  2. Toller W et al. Perioperative use of levosimendan: best practice in operative settings. J Cardiothorac Vasc Anesth. 2013;27(2):361-366
  1. Toller W et al. Preoperative and Perioperative Use of Levosimendan in Cardiac Surgery: European Expert Opinion. Int J Cardiol. 2015;184:323-336
  1. Nieminen MS et al. Repetitive Use of Levosimendan for Treatment of Chronic Advanced Heart Failure: Clinical Evidence, Practical Considerations, and Perspectives: An Expert Panel Consensus. Int J Cardiol. 2014 Jun15;174(2):360-367

Bibliographie

  1. Habicher M et al. S3-Leitlinie zur intensivmedizinischen Versorgung herzchirurgischer Patienten. Hämodynamisches Monitoring und Herz-Kreislauf. AWMF online 2018
  2. Toller W et al. Perioperative use of levosimendan: best practice in operative settings. J Cardiothorac Vasc Anesth. 2013;27(2):361-366
  1. Toller W et al. Preoperative and Perioperative Use of Levosimendan in Cardiac Surgery: European Expert Opinion. Int J Cardiol. 2015;184:323-336
  2. Information professionnelle Simdax® 2,5 mg/ml, concentré pour solution pour perfusion. Voir: www.swissmedicinfo.ch
  1. Nieminen MS et al. Repetitive Use of Levosimendan for Treatment of Chronic Advanced Heart Failure: Clinical Evidence, Practical Considerations, and Perspectives: An Expert Panel Consensus. Int J Cardiol. 2014;174(2):360-367

Bibliographie

  1. Information professionnelle Simdax® 2,5 mg/ml, concentré pour solution pour perfusion. Voir: www.swissmedicinfo.ch
  1. Ukkonen H et al. Myocardial efficiency during calcium sensitization with levosimendan: a noninvasive study with positron emission tomography and echocardiography in healthy volunteers. Clin Pharmacol Ther. 1997;61(5):596-607 (Abb. adaptiert)
  2. Nieminen MS et al. Effects of levosimendan on the energy balance: preclinical and clinical evidence. J Cardiovasc Pharmacol. 2009;53(4):302-310

Bibliographie

  1. Information professionnelle Simdax® 2,5 mg/ml, concentré pour solution pour perfusion. Voir: www.swissmedicinfo.ch
  1. Kivikko M et al. Pharmacokinetics of Levosimendan and Its Metabolites During and After a 24-hour Continuous Infusion in Patients with Severe Heart Failure. Int J Clin Pharmacol Ther. 2002;40(10):465-471 (Abb. adaptiert)
  1. Szilagyi S et al. The effects of levosimendan and OR-1896 on isolated hearts, myocyte-sized preparations and phosphodiesterase enzymes of the guinea pig. Eur J Pharmacol. 2004;486(1):67-74
  2. Banfor PN et al. Comparative effects of levosimendan, OR-1896, OR-1855, dobutamine, and milrinone on vascular resistance, indexes of cardiac function, and O2 consumption in dogs. Am J Physiol Heart Circ Physiol. 2008;294(1):H238-248
  3. Segreti JA et al. Evoked changes in cardiovascular function in rats by infusion of levosimendan, OR-1896 [(R)-N-(4-(4-methyl-6-oxo-1,4,5,6-tetrahydropyridazin-3-yl)phenyl)acetamide], OR-1855 [(R)-6-(4-aminophenyl)-5-methyl-4,5-dihydropyridazin-3(2H)-one], dobutamine, and milrinone: comparative effects on peripheral resistance, cardiac output, dP/dt, pulse rate, and blood pressure. J Pharmacol Exp Ther. 2008;325(1):331-340

Literatur

  1. Pollesello P et al. Calcium sensitizers: What have we learned over the last 25 years? Int J Cardiol. 2016;203:543-548
  1. Pathak A et al. Pharmacology of levosimendan: inotropic, vasodilatory and cardioprotective effects. J Clin Pharm Ther. 2013;38(5):341-349
  1. Kvakan H et al. Levosimendan bei akuter und chronischer Herzinsuffizienz. Kardiologie up2date. 2017;13(01):47-60

ORION PHARMA – LA MÉDECINE ISSUE DE FINNLANDE

La recherche et le développement d’Orion se focalisent essentiellement sur les domaines de l’oncologie, des soins intensifs, de la pneumologie et de la neurologie. Aujourd’hui, le portefeuille comprend plus de 200 produits pharmaceutiques et principes actifs qui sont commercialisés, rien qu’en Europe, dans environ 20 succursales propres.

Pour pouvoir garantir une qualité élevée et une capacité de livraison fiable, l’ensemble des produits phares de l’entreprise sont fabriqués en Finlande.

C’est à Hambourg que se trouve le siège de la région Europe centrale, qui comprend, outre l’Allemagne et l’Autriche, la Suisse, la Belgique, le Luxembourg et les Pays-Bas.

Chez Orion, nous avons un système de valeurs clair et l’ambition de développer en permanence le portefeuille de l’entreprise. Notre motivation est d’améliorer la santé et la qualité de vie des patients, de génération en génération. Il va donc de soi que nous veillons également à la durabilité dans tous les processus de développement et de production. On peut – vous pouvez – faire confiance à Orion depuis plus de 100 ans. Et à l’avenir également.

L’équipe Orion Pharma

ORION PHARMA – LA MÉDECINE ISSUE DE FINNLANDE

La recherche et le développement d’Orion se focalisent essentiellement sur les domaines de l’oncologie, des soins intensifs, de la pneumologie et de la neurologie.
Aujourd’hui, son portefeuille comprend près de 250 médicaments et principes actifs qui sont commercialisés, rien qu’en Europe, dans environ 20 succursales propres.

Pour pouvoir garantir une qualité élevée et une capacité de livraison fiable, l’ensemble des produits phares de l’entreprise sont fabriqués en Finlande.
C’est à Hambourg que se trouve le siège de la région Europe centrale, qui comprend, outre l’Allemagne et l’Autriche, la Suisse, la Belgique, le Luxembourg et les Pays-Bas.
Chez Orion, nous avons un système de valeurs clair et l’ambition de développer en permanence le portefeuille de l’entreprise. Notre motivation est d’améliorer la santé et la qualité de vie des patients, de génération en génération. Il va donc de soi que nous veillons également à la durabilité dans tous les processus de développement et de production. On peut – vous pouvez – faire confiance à Orion depuis plus de 100 ans. Et à l’avenir également.

L’équipe Orion Pharma

Bibliographie

  1. Baysal A et al. Levosimendan Improves Renal Outcome in Cardiac Surgery: A Randomized Trial. J Cardiothorac Vasc Anesth. 2014;28(3):586-594 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Levin R et al. The calcium sensitizer levosimendan gives superior results to dobutamine in postoperative low cardiac output syndrome. Rev Esp Cardiol. 2008;61(5):471-479

Literatur

  1. Mehta RH et al. Levosimendan in Patients with Left Ventricular Dysfunction Undergoing Cardiac Surgery. N Eng J Med. 2017;376(21): 2032-2042 (Abb. adaptiert)
  2. Guarracino F et al. Use of Levosimendan in Cardiac Surgery: An Update After the LEVO-CTS, CHEETAH, and LICORN Trials in the Light of Clinical Practice. J Cardiovasc Pharmacol. 2018;71(1):1-9 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Mehta RH et al. Levosimendan in Patients with Left Ventricular Dysfunction Undergoing Cardiac Surgery. N Eng J Med. 2017;376(21): 2032-2042

Bibliographie

  1. Eriksson HI et al. Levosimendan facilitates weaning from cardiopulmonary bypass in patients undergoing coronary artery bypass grafting with impaired left ventricular function. Ann Thorac Surg. 2009;87(2):448-454 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Vally s et al. Impact of Levosimendan on Weaning from Peripheral Venoarterial Extracorporeal Membrane Oxygenation in Intensive Care Unit. Ann Intensive Care. 2019; 9(1): 24 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Russ M et al. Right Ventricular Function in Myocardial Infarction Complicated by Cardiogenic Shock: Improvement with Levosimendan. Crit Care Med. 2009;37(12):3017-3023 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Hou ZQ et al. Effect of Levosimendan on Estimated Glomerular Filtration Rate in Hospitalized Patients with Decompensated Heart Failure and Renal Dysfunction. Cardiovasc Ther. 2013;31(2):108-114 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Lannemyr L et al. Differential Effects of Levosimendan and Dobutamine on Glomerular Filtration Rate in Patients With Heart Failure and Renal Impairment:A Randomized Double-Blind Controlled Trial. J Am Heart Assoc Actions. 2018;7(16): e008455 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Lannemyr L et al. Differential Effects of Levosimendan and Dobutamine on Glomerular Filtration Rate in Patients With Heart Failure and Renal Impairment:A Randomized Double-Blind Controlled Trial. J Am Heart Assoc Actions. 2018;7(16): e008455
  2. Bragadottir G et al. Effects of Levosimendan on Glomerular Filtration Rate, Renal Blood Flow, and Renal Oxygenation After Cardiac Surgery With Cardiopulmonary Bypass: A Randomized Placebo-Controlled Study. Crit Care Med. 2013;41(10):2328-2335
  1. Yilmaz MB et al. Renal Effects of Levosimendan: A Consensus Report. Cardiovasc Drugs Ther. 2013;27(6):581-590 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. SIMDAX Product Monograph, Orion Pharma 2018:31-32. Nach Mebazza A et al. Short-term survival by treatment among patients hospitalized with acute heart failure: the global ALARM-HF registry using propensity scoring methods. Intensive Care Med. 2011 Feb;37(2):290-301 (Abb. adaptiert)

Literatur

  1. Silvetti S and Nieminen MS. Repeated or Intermittent Levosimendan Treatment in Advanced Heart Failure: An Updated Meta-Analysis. Int J Cardiol. 2016;202:138-143 (Abb. adaptiert)

Literatur

  1. Altenberger J et al. Efficacy and Safety of the Pulsed Infusions of Levosimendan in Outpatients with Advanced Heart Failure (LevoRep) Study: A Multicentre Randomized Trial. Eur J Heart Fail. 2014;16(8):898-906 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Comin-Colet J et al. Efficacy and Safety of Intermittent Intravenous Outpatient Administration of Levosimendan in Patients with Advanced Heart Failure: The LION-HEART Multicentre Randomised Trial. Eur J Heart Fail. 2018;20(7):1128-1136
  2. Comin-Colet J et al. Multicenter, double-blind, randomized, placebo-controlled trial evaluating the efficacy and safety of intermittent levosimendan in outpatients with advanced chronic heart failure: the LION-HEART study. At “Late Breaking Trials II: Heart Failure Management”. Heart Failure 2015 Congress of the ESC-HFA, Seville, May 24, 2015 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Packer M et al. Effect of Levosimendan on the Short-Term Clinical Course of Patients with Acutely Decompensated Heart Failure. JACC Heart Fail. 2013;1(2):103-111

Bibliographie

  1. Hummel A et al. De Novo Acute Heart Failure and Acutely Decompensated Chronic Heart Failure. Dtsch Arztebl Int. 2015;112(17):298-310
  1. Mebazaa A et al. Levosimendan vs dobutamine for patients with acute decompensated heart failure: the SURVIVE Randomized Trial. JAMA. 2007;297(17):1883-1891 (Abb. adaptiert)

Bibliographie

  1. Lannemyr L et al. Differential Effects of Levosimendan and Dobutamine on Glomerular Filtration Rate in Patients With Heart Failure and Renal Impairment:A Randomized Double-Blind Controlled Trial. J Am Heart Assoc Actions. 2018;7(16): e008455
  1. Farmakis D et al. A pragmatic approach to the use of inotropes for the management of acute and advanced heart failure: An expert panel consensus. Int J Cardiol. 2019;297:83-90
  2. Gustafsson F et al. The Inodilator Levosimendan as a Treatment for Acute Heart Failure in Various Settings. Eur Heart J Suppl. 2017;19(Suppl C):C2-C7

Bibliographie

  1. Lannemyr L et al. Differential Effects of Levosimendan and Dobutamine on Glomerular Filtration Rate in Patients With Heart Failure and Renal Impairment:A Randomized Double-Blind Controlled Trial. J Am Heart Assoc Actions. 2018;7(16): e008455
  1. Farmakis D et al. A pragmatic approach to the use of inotropes for the management of acute and advanced heart failure: An expert panel consensus. Int J Cardiol. 2019;297:83-90
  2. Gustafsson F et al. The Inodilator Levosimendan as a Treatment for Acute Heart Failure in Various Settings. Eur Heart J Suppl. 2017;
    19(Suppl C):C2-C7

Literatur

  1. Pollesello P et al. Calcium sensitizers: What have we learned over the last 25 years? Int J Cardiol. 2016;203:543-548
  1. Pathak A et al. Pharmacology of levosimendan: inotropic, vasodilatory and cardioprotective effects. J Clin Pharm Ther. 2013;38(5):341-349
  1. Kvakan H et al. Levosimendan bei akuter und chronischer Herzinsuffizienz. Kardiologie up2date. 2017;13(01):47-60

Literatur

  1. Toller W et al. Perioperative use of levosimendan: best practice in operative settings. J Cardiothorac Vasc Anesth. 2013;27(2):361-366
  1. Aktuelle Fachinformation Simdax® 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Siehe: www.swissmedicinfo.ch
  1. Advisory Board Meeting 28. Feb. 2006 “Levosimendan im Blickpunkt: Neue Erkenntnisse durch REVIVE II und SURVIVE“. Wiener Klinisches Magazin (Beilage) 2/2006
  2. Kvakan H et al. Levosimendan bei akuter und chronischer Herzinsuffizienz. Kardiologie up2date. 2017;13(01):47-60

Literatur

  1. Fachinformation Simdax 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Stand: Mai 2018

Literatur

  1. Fachinformation Simdax 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Stand: Juni 2021
  1. Habicher M et al. S3-Leitlinie zur intensivmedizinischen Versorgung herzchirurgischer Patienten. Hämodynamisches Monitoring und Herz-Kreislauf. AWMF online 2018
  2. Toller W et al. Perioperative use of levosimendan: best practice in operative settings. J Cardiothorac Vasc Anesth. 2013;27(2):361-366
  1. Toller W et al. Preoperative and Perioperative Use of Levosimendan in Cardiac Surgery: European Expert Opinion. Int J Cardiol. 2015;184:323-336
  1. Nieminen MS et al. Repetitive Use of Levosimendan for Treatment of Chronic Advanced Heart Failure: Clinical Evidence, Practical Considerations, and Perspectives: An Expert Panel Consensus. Int J Cardiol. 2014 Jun15;174(2):360-367

Literatur

  1. Habicher M et al. S3-Leitlinie zur intensivmedizinischen Versorgung herzchirurgischer Patienten. Hämodynamisches Monitoring und Herz-Kreislauf. AWMF online 2018
  2. Toller W et al. Perioperative use of levosimendan: best practice in operative settings. J Cardiothorac Vasc Anesth. 2013;27(2):361-366
  1. Toller W et al. Preoperative and Perioperative Use of Levosimendan in Cardiac Surgery: European Expert Opinion. Int J Cardiol. 2015;184:323-336
  2. Aktuelle Fachinformation Simdax® 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Siehe: www.swissmedicinfo.ch
  1. Nieminen MS et al. Repetitive Use of Levosimendan for Treatment of Chronic Advanced Heart Failure: Clinical Evidence, Practical Considerations, and Perspectives: An Expert Panel Consensus. Int J Cardiol. 2014;174(2):360-367

Bibliographie

  1. Information professionnelle actuelle Simdax® 2,5 mg/ml, concentré pour solution pour perfusion. Voir: www.swissmedicinfo.ch
  2. Pollesello P et al. Calcium sensitizers: What have we learned over the last 25 years? Int J Cardiol. 2016;203:543-548
  1. Pinto BB et al. Role of Levosimendan in Sepsis and Septic Shock. Curr Opin Anaesthesiol. 2008;21(2):168-177 (Abb. adatiert)
  2. Pathak A et al. Pharmacology of levosimendan: inotropic, vasodilatory and cardioprotective effects. J Clin Pharm Ther. 2013;38(5):341-349

Bibliographie

  1. Follath F et al. Efficacy and safety of intravenous levosimendan compared with dobutamine in severe low-output heart failure (the LIDO study): a randomised double-blind trial. Lancet. 2002;360(9328):196-202 (Abb. adaptiert)
  2. Mebazaa A et al. Levosimendan vs. dobutamine: outcomes for acute heart failure patients on beta-blockers in SURVIVE. Eur J Heart Fail. 2009;11(3):304-311

Literatur

  1. Aktuelle Fachinformation Simdax® 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Siehe: www.swissmedicinfo.ch
  1. Ukkonen H et al. Myocardial efficiency during calcium sensitization with levosimendan: a noninvasive study with positron emission tomography and echocardiography in healthy volunteers. Clin Pharmacol Ther. 1997;61(5):596-607 (Abb. adaptiert)
  2. Nieminen MS et al. Effects of levosimendan on the energy balance: preclinical and clinical evidence. J Cardiovasc Pharmacol. 2009;53(4):302-310

Bibliographie

  1. Lilleberg J et al. Duration of the haemodynamic action of a 24-h infusion of levosimendan in patients with congestive heart failure. Eur J Heart Fail. 2007;9(1):75-82 (Abb. adaptiert)

Literatur

  1. Fachinformation Simdax 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Stand: Mai 2018

  1. Kivikko M et al. Pharmacokinetics of Levosimendan and Its Metabolites During and After a 24-hour Continuous Infusion in Patients with Severe Heart Failure. Int J Clin Pharmacol Ther. 2002;40(10):465-471 (data on file)

  1. Szilagyi S et al. The effects of levosimendan and OR-1896 on isolated hearts, myocyte-sized preparations and phosphodiesterase enzymes of the guinea pig. Eur J Pharmacol. 2004 Feb 13;486(1):67-74
  2. Banfor PN et al. Comparative effects of levosimendan, OR-1896, OR-1855, dobutamine, and milrinone on vascular resistance, indexes of cardiac function, and O2 consumption in dogs. Am J Physiol Heart Circ Physiol. 2008 Jan;294(1):H238-248
  3. Segreti JA et al. Evoked changes in cardiovascular function in rats by infusion of levosimendan, OR-1896 [(R)-N-(4-(4-methyl-6-oxo-1,4,5,6-tetrahydropyridazin-3-yl)phenyl)acetamide], OR-1855 [(R)-6-(4-aminophenyl)-5-methyl-4,5-dihydropyridazin-3(2H)-one], dobutamine, and milrinone: comparative effects on peripheral resistance, cardiac output, dP/dt, pulse rate, and blood pressure. J Pharmacol Exp Ther. 2008 Apr;325(1):331-34
  4. Lilleberg J et al. Duration of the haemodynamic action of a 24-h infusion of levosimendan in patients with congestive heart failure. Eur J Heart Fail. 2007;9(1):75-82 (Abb. adaptiert)

Literatur

  1. Aktuelle Fachinformation Simdax® 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Siehe: www.swissmedicinfo.ch
  1. Kivikko M et al. Pharmacokinetics of Levosimendan and Its Metabolites During and After a 24-hour Continuous Infusion in Patients with Severe Heart Failure. Int J Clin Pharmacol Ther. 2002;40(10):465-471 (Abb. adaptiert)
  1. Szilagyi S et al. The effects of levosimendan and OR-1896 on isolated hearts, myocyte-sized preparations and phosphodiesterase enzymes of the guinea pig. Eur J Pharmacol. 2004;486(1):67-74
  2. Banfor PN et al. Comparative effects of levosimendan, OR-1896, OR-1855, dobutamine, and milrinone on vascular resistance, indexes of cardiac function, and O2 consumption in dogs. Am J Physiol Heart Circ Physiol. 2008;294(1):H238-248
  3. Segreti JA et al. Evoked changes in cardiovascular function in rats by infusion of levosimendan, OR-1896 [(R)-N-(4-(4-methyl-6-oxo-1,4,5,6-tetrahydropyridazin-3-yl)phenyl)acetamide], OR-1855 [(R)-6-(4-aminophenyl)-5-methyl-4,5-dihydropyridazin-3(2H)-one], dobutamine, and milrinone: comparative effects on peripheral resistance, cardiac output, dP/dt, pulse rate, and blood pressure. J Pharmacol Exp Ther. 2008;325(1):331-340

Orion ist ein weltweit agierendes, forschendes Pharmaunternehmen, das vor über 100 Jahren in Helsinki gegründet wurde und seinen heutigen Hauptsitz in Espoo hat. Orion entwickelt, produziert und vermarktet Arzneimittel der Human- und Tiermedizin sowie pharmazeutische Zusätze. Als größtes Pharmaunternehmen Finnlands, und mittlerweile eines der 80 Größten weltweit, trägt das Unternehmen in mehr als 100 Ländern zur medizinischen Versorgung der Patienten bei.
Die Forschung und Entwicklung von Orion fokussiert sich im Wesentlichen auf die Bereiche Onkologie, Intensivmedizin, Pneumologie und Neurologie.
Heute umfasst das Portfolio fast 250 Arzneimittel und Wirkstoffe, die allein in Europa in rund 20 eigenen Niederlassungen vermarktet werden.

Um eine hohe Qualität und hohe Lieferfähigkeit leisten zu können, werden sämtliche Fokusprodukte des Unternehmens in Finnland hergestellt.

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Quellen

  1. Baysal A et al. J Cardiothorac and Vascular Anesth. 2014; 28: 586-594
  2. Bove T et al. Heart Lung Vessel. 2015;7: 35-46

Quellen

Silvetti S and Nieminen MS. Int J Cardiol. 2016; 2020; 128-143 (Abb. adaptiert)

Quellen

7 Comin-Colet J et al. Eur J Heart Fail. 2018;20: 1128- 1136

Quellen

Altenberger J et al.. Eur J Heart Fail. 2014; 16;:898- 906 (Abb. adaptiert) Silvetti S and Nieminen MS. Int J Cardiol. 2016; 2020; 128-14
(Abb. adaptiert)

Quellen

SIMDAX Product Monograph, Orion Pharma 2015. Nach: Mebazaa A et al. Intensive Care Med. 2011; 37: 290-301 (Abb. adaptiert)

Quellen

Packer M et al. JACC Heart Fail. 2013;1: 103-111 (Abb. Adaptiert)

Quellen

  1. Fachinformation Simdax 2,5 mg/ml, Konzentrat zur Herstellung einer Infusionslösung. Stand: November 2016
  2. Toller W et al. Int J Cardiol. 2015; 184: 323-336
  3. Levin R et al. Rev Esp Cardiol. 2008; 61: 471-479
  4. Mavrogeni S et al. J Cardiac Fail. 2007; 13: 556-559